Den seneste tid har vi haft meget teori i idræt, omkring fysiologi og anatomi.
Vi har lært omkring energiomsætning, muskler, kredsløbet og nervesystemet. Disse fire hovedområder skulle vi vide så meget om, så vi kunne undervise en 9. klasse i det.
Dette var istedet for den berømte fysiologiprøve, som man plejer at skulle igennem. Vores årgang var så heldig at få lov til at skulle undervise børn i de forskellige områder istedet.
Vores studiegruppe underviste i kredsløbet, og valgte at holde en kort teori oplæg, hvorefter vi lavede Andersen-testen på børnene. Efterfølgende regnede vi deres kondital ud, og de fik et fint diplom. Alt i alt en rigtig god og lærerig dag.
Hvad så nu i boldspil (om mandagen), der spiller vi i øjeblikket badminton. Dette er rigtig sjovt, da jeg jo selv spiller badminton. Den første time med badminton, startede ud med cirkus badminton, hvor man skulle igennem en mase aktiviteter, man skulle se om man kunne. Der var forskellige niveauer. Både i par og individuelt. Alle disse udsagn er lagt på fronter.
Efterfølgende spillede vi rundt om nettet, først hvor alle var på hold sammen. Og hvis man så røg ud, fik man en seddel af Leif, hvorefter man skulle fuldføre den, for at kunne komme ind i spillet igen. Senere spillede vi også så man skulle slå hinanden ud.
Til sidst i timen, spillede vi på halv bane, to mod to. Man skulle tælle sine egne point, og når han så sagde skift, skulle man rykke to plads til højre. Man blev ved med at skulle tælle sine egne point. Så du konkurrere kun med dig selv hele tiden.
I denne time, som jeg er til ligenu, spiller vi også badminton. Idag har dagen gået med en gruppe skulle stå for en opvarmningsleg, som først var en stafet, og senere et lille spil. Spillet gik ud på at man stod enten 4 på en bane eller 6 (hvis 6 havde man en udskifter på hver side). Fokus var her benarbejdet. Så skulle man skyde diagonalt, og så når den ene havde skudt, skulle man ind til midterlinjen (ved netten) ned og røre og på plads igen (modsat diagonal, hvor der bliver skudt), så skyder den anden, og imens bevæger spiller 1 sig over på den plads hvor han/hun startede. Sådan forsætter spillet. Man kan både spille med hinanden, eller mod hinanden, hvor man mister æg hvis bolden rører jorden.
Hvad så nu i redskabsgymnastik:
Vi er begyndt at skulle lære at lave både forlæns og baglæns salto. Det var svært, men vi har fået nogle rigtige gode forøvelser, som gør det nemmere at en dag forhåbentlig at kunne komme rundt.
Vi har også haft en del fagdidaktik, hvor PP også ligger på Fronter.
Vi har arbejdet med parkour, som er en genre inden for redskabsgymnastik. Dette var sjovt, men meget udfordrende. Det kræver at man var meget god til at udfordre sig selv, og være bange for at komme til skade. I redskabsgymnastik bogen er der et helt kapital, hvor der er beskrevet en masse gode aktiviteter, som vi gik igennem.
Udover det har vi også en enkelt gang blevet udfordret med MBU. Vi skulle lave en danseserie, hvor en trappe skulle være med i serien. Udover det havde Susanne valgt sangen til os. Vi havde kun 60 min til opgaven. Vi har videofilmen hvordan resultatet blev, som ligger inden på vores FB side.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar