1. I 7 kl er
indholdsområdet redskabsgymnastik/ redskabsaktiviteter. To lettere overvægtige
drenge har store udfordringer i stationen med bomme og ringe. De har
udfordringer med at løfte egen kropsvægt - hvad gør I som lærere?
Jeg ville hjælpe dem. Det er vigtigt, trods deres overvægt at de er med i undervisningen. Selvom de er overvægtige, er der sikkert også rigtig mange andre elever som heller ikke kan svinge sig rundt. Jeg ville få hjælp af en evt. mandlig idrætslærer. Hvis det ikke er tilfældet, ville jeg få hjælp af de andre elever. Det kan blive lidt grænseoverskridende hvis alle eleverne ser det, derfor vil jeg sætte dem sammen to og to. Og her ville jeg ikke sætte de to overvægtige sammen, men måske med en stærk dreng.
2. I 5. Kl er
indholdsområdet redskabsgymnastik/ redskabsaktiviteter. En elev stiller sig ved
ribberne og viser utryghed ved især " spring over et redskab" hvad
gør I som lærere?
Det er her vigtigt at eleverne føler sig trygge ved læreren. Når eleven gør det, så kan man som lærer gå og træde til, stille sig ved siden af og starte med at "hive" eleven over. Hjælpe ved at tage fat i armen, så ser de at det ikke er så farligt. Inden da ville jeg tage og sige til eleven de skal stille sig helt tæt op ad hesten og se det ikke er så farligt.
3. I 2. Kl er
indholdsområde redskabsaktiviteter og I observerer at en lille gruppe elever (
3-5 elever) ikke er motorisk alderssvarende. Det viser sig især på rullemåtten,
hvor det er meget svært for disse elever at lave forlænsrulle - hvad gør I som
lærere?
Jeg ville som lærer sørger for en masse grundmotorik. Inden de forsætter med at lave forlæns rulle, ville jeg lade dem lære at trille rigtigt. Derefter ville jeg sætte mig ved siden af, og modtag rullen rigtigt. Så ville jeg sætte en måtte der er lidt skrå så de har lettere ved at komme ned. Evt. sætte en ærtepose på hagen af dem, så de husker at kigge på maven.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar